Kort ridtur

Målet med dagens ridning var att gå i alla gångarter. Bättre känsla idag. Han lyssnade riktigt bra. Sköt ut bogen lite nu och då och jag hade problem att lösa det men nu ska jag använda yttertygeln och räta upp honom. Vi travade lite korta sträckor och två väldigt korta galopper. Hoppade av då jag svängt åt alla håll jag ville och var nöjd. Lina hoppade upp och red ur honom. Hon tyckte att han var kanon i galoppen och att han lyssnade bra.
 
Idag stannade han en gång och backade två steg. Det ser jag inte som ett problem, det är när han gör det 11 gånger på rad och (nästan) inte ger sig som jag ser som ett problem. Så ridturen idag gick precis så som jag ville.
 

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Han är så jäkla gullig att man bara vill slänga sig om halsen på honom och kramas och gosa!

Sv: Ja man får ju hoppas att dom håller knivarna i köket.

Svar: Du får komma och göra det någon dag då du är hemmakring :). Är är bra mysig!
Hanna

2014-01-07 @ 22:52:39
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0