Draghästen

Idag hade jag tänkte gå en längre runda med Winston men jag omplanerade och tog lite körning istället. Först tömkörde jag till vägen bortanför ladugården. Han är väldigt duktig nu och går fram när jag säger till. Han gå på i bra takt också så det är skönt eftersom han gärna slappar till i ridningen om man inte driver hela tiden.
 
Tillbaka vid stallet övade vi på att gå mellan olika saker som finns på gården och svänga lite snäva svängar. När Lina var klar med sitt pyssel kopplade vi på en sån träpall i två longerlinor och drog runt med den hemmavid. Det låte riktigt illa men är toppenbra för Winston! Det är bra för tyngre hästar att dra med hela ryggen så jag hade tänkt att han ska få göra det ibland då jag har hjälp. Lina fick prova att åka med några meter också, det tyckte Winston var lite tungt men han tvekade inte. Nästa gång kanske vi ska dra lite stockar till ridåkern så att Lina kan hoppa med Dansa! Roligt att kunna använda Winston i lite riktigt arbete haha..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0