Inte okej :(

Winston var riktigt trött och seg idag. Han kom in först av alla i en väldans fart men sen tappade han all energi. Han rörde sig nog inte ett endaste dugg på hela tiden jag borstade och fixade honom. När vi skulle ta på tränset ville han inte öppna munnen. Sen stog han och slumrade. Inget bråk och inget gos.
 
Väl ute på gården tyckte jag att han verkade lite som vanligt igen så jag hoppade upp och vi red iväg. Han var seg som en kola och tittade på det mesta som kom i vår väg. Han ville inte gå framåt. Så kom vi till tåget och började trava och han kändes genast mycket bättre och pigg. Seg att få fart på men pigg och sprallig. Tittig på allt underlag och skyggade för det ljusa gruset som de lagt på. Vid bron saktade vi av och skulle skritta över, då tvärvägrar han. Detta är en bro som vi gått över minst 10 gånger utan en antydan till att titta till på den eller stanna. Men idag ville han inte gå över det svarta i början på bron. Jag är så förvånad, jag förstår faktiskt inte vad som hände. Lina sa att han nog vill testa, testa vad? Mig? att stanna? Jag blev den elaka ryttaren som jag inte vill vara, jag manade på med skänklar, spö, röst och ingenting funkade. Jag gav honom tyglarna och bad honom gå över lugnt och fint, lät honom lukta på det svarta och ge honom någon sekund men nej det funkade inte heller. Vet ni hur vi kom över? Ni kommer kanske inte tro det här men vi BACKADE över bron. Ja jag vände honom och backade hela vägen, fattar ni hur länge vi var på den där jävla bron?! Jag ogillar starkt brädor under våra fötter aka broar. Sen travade vi en liten bit innan vi vände hemåt. I traven kändes han fin men i skritten var han seg och motvillig till att gå. Han gick över bron utan att stanna men kollade lite på den och klev stort över "det svarta". Blev en kort ridtur idag då båda våra hästar inte var på topp.
Här är vi på bron en fin dag i mars!

Hemma igen kändes han fortfarande låg men åt allt jag erbjöd. Hoppas hoppas hoppas han är piggare imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0