Winston i paddan

Efter ridturen på förmiddagen kände jag mig tuff så Winston och jag följde med Lina och Dansa till paddocken. Jag red hela vägen dit, förbi alla hästar i hagarna och det gick bra. Det sitter i mitt huvud. Jag fattar inte varför jag är så mentalt störd men jag är jävligt nöjd då jag gör nått jag inte brukar göra. Väl i paddocken skrittade vi runt massor innan jag ens ville trava. Jag blir stel och orörlig och det är orättvist som fan för Winston som får gå med en stel pinne på ryggen. Men nu vet jag att jag funkar såhär och om några gånger så brukar det bli bra. Vi kom in i det till slut och travade runt lite och svängde runt massor. Fick inte till honom i form alls men idag tränade vi mig i paddock så jag får ta fokus på en sak i taget hur töntigt och tråkigt det ens känns. Det vi lyckades med var sittben typ hela tiden, igångsättningar snabbare än vanligt, bra skritt, ingen reaktion på tågen, jämn trav genom hörnen, bra lyssning på rösten och han gick längs spåret överallt.
 
När Lina var klar tog vi galopp på hela banan och jag fegar ur när vi väl ska börja galoppera. Håller honom för mycket för jag inte vill att han ska bocka och har varken koll på skänklar eller händer. Kändes inte toppenbra men är jäkligt nöjd med att vi galoppera genom hörnen i både vänster och högervarv.
 
Winston är verkligen en så himla härlig häst, imorgon ska vi nog ut på E och galoppa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0