Winstons busiga eller bråkiga sida

 
Winston är för det mesta en väldigt lugn och stabil häst. De allra flesta som träffar Winston kan tänka sig att hoppa upp och rida honom på en gång för han upplevs otroligt lugn och trygg. Han gosar gärna och står mest bara stilla och väntar tills man säger något annat. Jag tycker att det är skönt. Han har dock mer energi och egen vilja nu än när han kom till mig. Troligtvis för att vi har tränat upp honom lite och så på grund av att jag ger honom ganska mycket space att välja vissa saker själv. Han är ju glad mest hela tiden nu och lyssnar verkligen på oss människor vilket jag upplever att han inte gjorde särskilt mycket förut. Men allt detta gör honom även mer uppmärksam, skrajsen och påhittig. Ibland brallar han loss och då kan det se ut såhär. Det bästa är att jag aldrig har fått det på film förut men att jag nu har det. Ha dock i åtanke att han har ett gott hjärta så han har inte gjort detta i ridningen(ännu) men han kan studsa rätt rejält där med ibland. Men det är sällan. Ser ni vad fin han är?! Jag är liite kär i honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0