Dubbelt

Det här med inkörningen är hur roligt som helst. Mitt tålamod är riktigt dåligt. Jag vill ju rida massor OCH ändå köra in Winston. Men det är inte så många dagar på en vecka som jag skulle vilja. Idag red jag lite innan, kände att jag ville testa galoppen efter att massören vart där. Han var HELT annorlunda och tog skänkeln hur lätt som helst och jag som gått och inbillat mig att han inte är riktigt igång och kanske är trött. Nej han hade troligtvis ont och var knackig därför. En himla tur att Lina tog saken i egna händer och beslutade att kolla honom när massören var i närheten.
 
Tänker att jag ska hinna med att tömköra alt köra in med skaklar 3 gånger per vecka. Det innebär bara 2 ridturer, skit trist. Så vi får se hur det här går. Jag läste i en tidning idag hur man ska göra när man kör in en häst i flera olika steg. Jag borde tömköra mer. Göra 711 halter och tempoväxlingar och snurra runt träd och gå i kuperadterräng. Shit alltså jag måste skaffa mig ett bättre tålamod.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kiropraktor! Hoppas inte Tommy läser din blogg ;) höhö

2014-11-24 @ 23:42:39
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0