Kärlek

 
Vi och våra djur förgyller våra liv så himla mycket. Jag är bortskämd med en hund som allt som oftast lyssnar till vad man säger åt honom. Linas hund Sune vill helst göra på sitt eget vis, gå åt sitt eget håll och lyssna då han känner för det. Varje gång Lina ropar så börjar hon lugnt och fint med "Sune kom" och sen flippar hon ut med massa olika tonlägen haha.. Det är sjukt roligt. Sen är han så himla härlig för man kan hoppa runt, skrika rakt ut och jamen göra vad som helst och han bryr sig inte. Baltazar skulle ju dö och lägga sig på rygg och skaka av rädsla om man tjoar mycket. Det som värmde mitt hjärta lite extra idag var att Baltazar valde att stanna kvar med Lina några meter bakom när jag gick framför med Bronzac. Jag tycker att det är lite tråkigt ibland att Baltazar alltid väljer bort alla andra fina människor vi har runt oss och drar i koppel och smiter iväg, allt för att komma till mig. Men idag gjorde han alltså inte det och han valde Lina!
 
Idag fick hästarna vila för vi tyckte att det ösregnade så vi tog en shopping runda och sen lunch här hemma på förmiddagen. Fläskfilégryta med pesto och svamp. Sen åkte vi till stallen och i Lillstallet mockade vi och fixade maten. I storstallet tog vi en promenad med Bronzac och hundarna runt sågen.
 
Häromkvällen red jag och Lina vår första riktiga ridtur i mörkret. I hate it. Känns som att våra redan ganska utmanande ridvägar blir värre i mörkret. Men såklart så var det ändå helt underbart! Alltså det var mörkt, blåsigt, rådjur på åkern, Winston var frustig och prustig innan vi kom iväg och han vägrade gå över bron i mörkret. Men ändå själva ridningen var topp tio!! Han var så himla jämn och fin och helt perfekt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0