Runt renarna

Idag hade jag en tanke med vart jag ville rida när jag kom till stallet. En väg som jag inte ridit på länge och som jag tänkte att kanske var lite för lång för Noa som har vilat mycket. Men när vi är i stallet så säger Lina att hon vill rida den vägen jag tänkt att jag vill rida. Så det var ju helt perfekt och då gjorde vi ju såklart det.
 
Vi red lugnt och bara andades och njöt av allt idag! Vi gör det annars också men idag tog vi lite längre tid på oss och lät hästarna strosa lite som de ville. Eller iaf Winston hann se sig lite omkring och njuta av allt lite mera. När vi sedan satte fart så gick det toppenbra i traven. Winston är så jämn nu och det känns å himla skönt i hjärtat(och benen och armarna). Så kom vi gräsvägen och i slutet då det är en backe upp så frågade jag Lina om vi skulle galoppera uppför grusbacken som kommer sen. Hon bara "Jaa nu på en gång eller?!". Så off we go och Winston tog i ända ifrån tårna för att komma ikapp Noa som inte ville stanna. Alltså efter en sån backe skulle Winston kunna få göra vad han vile, jag är så himla lycklig och knäpp att jag skulle kunna göra lite vad som helst. Det är sååå kul!!
Sen så ville jag gå tillbaka en bit mot Hårga igen och sen ta en vänstergalopp upp mot timmerstugan. Noa och Lina red först men precis då vi skulle svänga och ta galoppen(Winston behöver ibland hjälp att välja rätt galopp därför skulle vi ta i svängen) så drar Noa åt sidan så Winston jag jag far förbi och jag lyckas på något vänster få honom förbi Noa(vilket är sjukt bra) i vänster galopp (vilket är toppenbra) och så kommer vi kanske 20 meter då hör jag hur Lina ropar "Haaaannnaaa". Dom är inte med, jag sitter där på min yber duktiga häst och är så stolt och lycklig att vi har lyckats med det här och jag har missat att de inte är bakom oss. Noa hade dragit hemåt i sidled. När vi vänder om så är dom inte där och Winston börjar vifta med näsborrarna och jag får lite lätt panik då jag antar att de är borta. Men så kommer dom fram från svängen och Noa skuttar som en kängru och sparkar bakut och hoppar jämfota framåt. Winston är coollugn!! Vi vänder uppåt timmerstugan och ska trava. Noa småskruttar fram i ett travsteg och fem småsmå galoppsteg och sen tre travsteg och sen galopp igen. Winston håller sig otroligt lugn.
 
På hemvägen skrittar vi länge. Tills vi kommer till galoppbacken. Då ska vi trava och det går riktigt bra tills på slutet då Noa galoppar igen och Winston vill också men han kan ju absolut inte galoppera så sakta haha.. 
 
Jag är sjukt stolt över mig idag som höll mig lugn och glad trots att Noa var lite ostabil. Jag vet fan inte vart jag har henne. Lina är ju sjukt duktig på att rida men sånt här trams är fan inte roligt. Jag är väldigt nöjd och glad över att Winston tog allt så coolt idag. Han blev lite taggad av hennes hopp ibland men herregud så duktig han är på att lyssna nu motför för ett år sedan. Det var en väldigt rolig ridtur idag och jag längtar redan tills på onsdag då vi får sällskap av Lina igen fast då med Dansa som häst. Love love love it!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0