En plan på prov

Idag ska jag prova en ny stategi på min och Linas ridtur. Anledningen är för att Winston alltid segar sig när vi rider med dom och jag vill att han ska vara likadan som han oftast är när vi rider själva. Grejen är att vi ändrar lite grejer när vi rider med dom, så som att vi måste gå på åkern till Hårga vilket jag hatar, eller just nu hatar jag mest bara slänten för jag upplever att Winston känns knackig och att han kanske ramlar(Mmm jag VET att hästar kanske inte ramlar men det är den känslan jag har) och då blir jag lite på dåligt humör. Sen tjurar han lite då Dansa kommer i en viss position bakom honom och det vill jag ha bort. Om hon inte är i eller på hans rumpa så ska han skita i vad hon gör(OCH likaså jag). Så jag tror i alla fall att dessa "problem" som jag upplever mest beror på mig. Jag är mycket lugnare då jag rider själv vilket är ganska underligt. Men jag litar inte på att Dansa sköter sig riktigt och om det händer något så kan jag ofta fånga in Winston men jag tror inte det funkar om Dansa röjer runt(vilket hon inte gjort). Och som sist då vi red över storvägen så "gled" Dansa in i Winstons rumpa mitt på vägen och han brydde sig inte nämnvärd så jag måste försöka komma i håg det. Därför ska jag ändra mig och försöka att inte tänka på vart vi går, vad som är på sidorna av vägen och strunta helt i vad de gör där bakom idag. Jag ska verkligen försöka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0