Befriande med regn

Vi var nyss ute på kvällskiss och det regnar men är varmt. Jag tycker att regn rensar luften lite. Det trycker nog ner allting i marken och spolas bort. Fast lite ligger nog kvar där på marken och när det blir varmt kan det hitta sin väg upp till ytan igen. Blir det blåst kan alla känslor som vart uppe i luften fara runt, det är väl därför jag blir lite lyckligare då. Så mycket känslor. Just ikväll behövde jag en lite lugnande luft utan några känslor alls. Att bara gå runt och andas och tänka att alla dessa droppar kommer ge nytt liv till massa saker!
 
Jag är lite tankspridd. Har dessutom en helt obokad helg bakom och framför mig. Det är ovant. Min homeopat sa att jag ska sluta stressa och inte säga ja till allting. Så jag försöker ordna upp saker jag oroar mig för och som kanske påverkar mig mer än jag tror.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0