Sadelutprovning

Siw kom till stallet och kollade det är ju en himla lyx att slippa åka iväg. Hon mätte och donade på ryggen innan jag plockade fram min sadel och vi kollade på hur den låg. Hon berättar att den ligger bra!! Följer ryggen fint och att stoppningen ser jämn och fin ut. Koppjärnet är dock för vid så jag ska bara byta det till 2 storlekar mindre och ha en fårrskinnspadd tills han musklat på sig i ryggen. Hur mycket pengar sparade jag inte där?! Massor med tusenlappar! Johanna var på IKEA idag och var snäll att gå in på Hööks och köpte ett nytt koppjärn till mig. Så nu ska jag bara skaffa en padd också. 
 
Köpte Lucern och började ge honom en tuss idag, ska öka försiktigt och hoppas att han ökar lite i vikt kvickt nu. Förövrigt kom masktestresultatet och han hade en del men inte så att det ska påverka kroppen mycket. Jag har beställt odling på storblodmask men får det resultatet om två veckor. Han hade inte mycket med tillräckligt för att man ska avmaska så det gör vi nu i dagarna.

Kommentarer
Postat av: Tina

Catching! :)

2015-04-29 @ 20:23:56
URL: http://tinatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0