4 timmar i stallet..

.. har aldrig känts så långa. Vi hann med så himlans mycket idag och jag fattar inte riktigt hur. Men härligt att det händer eftersom vi oftast annars står där och bara "Ops nu har det gått 6 timmar.... igen"!. Vi red först ut på Winston och Dansa. En tur mot Hårga där Dansa fick rejsa på åkern medans jag och W gick lite lugnt runt på en volt och sedan ställde oss på sidan av och kollade på. Var lite läskigt med en springande häst och så ville jag inte att han skulle bli trött eller bråka.
 
Sen red vi till Blåvitahuset och vände. Tog galopp hemåt och W blev taggad till tårna innan vi ens börjat trava. Han gjorde inget bus men var lite övertänd. Lina ville öka efter en bit men jag vågade inte. Bockningarna från igår satt i mitt huvud och jag fegade ur så irriterande. Men de sista 100?! metrarna så sa jag okej och vi brassade på. W tänkte bara framåt i galoppen och traven idag och fjantade ingenting med saker i dikena vilket kändes så skönt! Skritten var mestadels förfärlig, är så trött på att han blir sådär när Dansa är med, broms broms broms.
 
När vi kom hem hade vi massor av tid innan Anders skulle hämta Sune så Lina kom på att vi kunde flytta hindren från Vithebre till Åkern. Jag ville hellre pyssla med de andra hästarna så jag gav på förslag att Lukas kunde dra bommarna och Noa fick haka på som sällskap. Lukas tyckte att det var roligt att få hjälpa till tror vi haha.. och Noa vilken jäkla skillnad det har blitt på den donnan! Så cool och orädd och härlig! Vi kastade dunkar och släppte grejer i marken och ingen av dom reagerade utan stod där som två trygga och härliga arbets?hästar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0