Kort ridtur

Red ut med Lina och Dansa ikväll. Jag blir så glad av att rida. När jag åkte till stallet idag hade jag ont i magen och var lite allmänt tankspridd. När jag åkte hem var jag lugn och lycklig. Winston är en så underbar häst!
 
Vi red till Nya tåget och Winston gick först hela vägen och var helt lagomt pigg. Lite ojämn i benen i början men det kändes bättre när vi kom tillbaka. Vi red ju kort så han var helt mjuk och perfekt då vi skrittade hemåt. Man vill bara fortsätta rida haha.. Det tar en stund för mig och Winston att bli överens varje ridtur, att hitta balans liksom i fart och allt. Men det går snabbare och snabbare. Jag är så glad att jag har den där hästen! Sista sträckan mot Tågövergången travade vi och så ville Lina ta galopp absolut sista biten och Winston blev så lycklig! 
Min underbaring var såklart med i stallet idag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0