Saturday

Jag och Baltazar tog en promenad på våra gamla vägar mitt på dagen. Jag saknar faktiskt mitt gamla område även om jag trivs kanon i min lägenhet nu. Det blåste en del och det är ju bara så härligt och uppfriskande. Känns så skönt att vi kan gå som normalt nu igen med Baltazars tass.
 
När Lina slutade åkte vi till stallet och mockade och sen gjorde jag i ordning Winston för en kort snabb ridtur. Vi kom inte så långt. Det stormade ute i träden och Winston var som på nålar. När vi kom bort till Kyrkan så toksprang hästarna i hagen och deras tråd ligger under snön nu så jag bågade faktiskt inte gå förbi. Kändes bara helt onödigt då jag bara skulle till bron och vända ändå. Så vi vände och red runt lite hemma. Han ryckte och tvärstannade och hoppade åt sidan för allt och inget. En gång då vi kom från storvägen mot Årtalshuset och en gren slår i en skopa och Winston hoppar upp och far fram till korsningen alldeles uppstressad och uppspänd och det kommer en fyrhjuling från Verkstan. Jag tänkte att nu är det kört men vad gör Winston då? Jo han blir lugn för typ första gången på hela ridturen haha sen ville han springa efter den. Ja vi gick hem igen och så tänkte jag att jag skulle filma honom lite så ni kan få se hur stor och fin han blir när han spänner upp sig men så kom det farliga hemska människor med en spark så då hoppade han runt så jag hoppade av och filmade från sidan istället. Då blir han ju dock mycket coolare såklart. Imorgon ska vi ut i blåsten igen! 
 
 

Blåsigt och Winston var som ett yrväder! Sötnöten!

Ett filmklipp publicerat av Hanna Jonsson (@hannakjonsson) Feb 7, 2015 kl. 12:01 PST

 
Efter den korta men intensiva ridturen lastade vi Dansa och åkte mot träningen. Dansa var jätteduktig som vanligt när hon är iväg. Idag var hon ännu mindre buffig och superduktig på själva träningen. Det är väl det absolut roligaste med unga hästar att de blir bättre så himla snabbt och att man verkligen ser skillnaden!
 
Nu har jag ätit tacos, badat och kollat på Body of proof. Klockan är redan halv tolv så imorgon blir det sovmorgon och sen stallet några timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0