Grotta ner mig

Ett mål eller önskelmål som jag har med mig och Winston framöver är att vi ska gå någon typ av kurs eller lektion inom bruks/NH. Jag tycker att det är jätteintressant med hur man kan få hästar att göra saker genom att själva vilja det. Sen vill jag såklart öka förtroendet mellan oss och det tror jag man gör om man lär sig hästarnas signaler och hur man kan tolka dom.
 
Så har jag någon kunnig läsare som kan tipsa mig om hästmänniskor, böcker, filmklipp eller dylikt som skriv gärna. Jag vill grotta ner mig så ini bangen i allt hästigt.
 
Winston har blitt otroligt mycket mer avkännande sedan vi har umgåtts mycket och bara inte gjort någonting speciellt. Han känner av energierna och flyttar sig till och med för mina händer utan att jag nuddar honom. Det är kul att se att han och jag har hittat någon sorts kommunikation utan proffshjälp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0