Hoven

Winstons hov var utan sko i ett dygn och det innebär att jag nu har en häst med en väldigt trasig hov. Jag ringde till minst 15 hovslagare under lördagen och INGEN ville komma. Hovslagare är fan inte den lättaste typen av människor må jag säga. De vill inte slå på en tappsko (som jag förklarade var så himla viktigt för att det annars skulle gå åt helvete) på andra hovslagares hästar, de har semester(no shiit?!), de skor inte stora hästar osv. Till slut fick vi tag på en och när han kom på kvällen på SÖNDAG så var hoven helt förstörd. Nu har han lyckats fått på en sko där alla sömmar utom EN sitter i plast som han haft dit.

 

Jag är så himla nervös för att det ska bli nått riktigt skit av det här. Jag är så himla ledsen och besviken på mig själv att jag inte ifrågasatte han som var med min vanliga hovslagare och hjälpte till sist de skoddes. Det kändes inte rätt. Hovarna var inte som de brukar efter skoning. Jag visste det och gjorde nada. Nu är det som det är och jag har gjort det allra bästa som jag kan. Winston går nu i minihage och trivs inte alltför bra med det. Dagarna framöver kommer han gå hemma på gårdplanen för att det är torrast och minst kuperat där.
 
Han får sällskap av Lukas iaf :).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0