Rockarden

Jag har äntligen hittat en rockard! Jag har säkert ridit förbi det här huset 100 gånger och tänkt att jag ska fråga om de har någon gammal rockard som bara står. Jag vet att de har haft grövre hästar förut. Så en dag för kanske en vecka sedan så tog jag tag i saken och stannade med Winston och frågade herren i huset. Han sa att de hade 2 men att en nog skulle passa Winstons mått. Han skulle ställa ut den så att jag såg den på gården och så sa han att den var i riktigt dåligt skick. Så sedan dess har jag gått lite på helspänn när jag åkt förbi deras gård.
 
I måndags när jag hade lite tid över så åkte jag en sväng med bilen och kollade om han hade ställt ut den. Men den såg så fin ut så jag gick och knackade på och han sa att han tyckte att han kunde fräscha upp den liiite iaf innan jag skulle se den. Så han har bytt ut alla trädelar, smörjt det som rör sig och grejat med ett däck som inte fungerade. Så nu såg ju den här ut som en mycket finare vagn än jag tänkt mig. Jag hade ju tänkt mig en skrothög som jag skulle fixa upp själv för att få det så billigt som möjligt. Men jag fick ändå köpa den billigt, 800 kronor!! Ska fixa någon typ av ryggstöd senare då vi är klar med inkörningen tror jag och så ska jag måla om den men annars känns den stabil och bra.
 
Så jag drog hem den med Smilla i ena handen och Baltazar i vagnen. Den var riktigt tung i uppförslut. När jag kom hem så satte jag på Winston repgrimman och provade lite övningar för att se hur han kändes och sen drog jag på vagnen bakifrån. Han var stencool. Och han fick plats imellan och det var gott om plats bakom bakbenen. Så nu är det bara att vänta till han blir bättre i hoven för sen ska vi ut och köra!


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0