Klockren!

Äntligen en kväll där allt bara gick bra i stallet! Winston var aspigg. Jag känner att jag får nog lov att lära mig hantera det bara. Det är ju faktiskt väldigt skönt när man bara behöver dutta lite för att få trav eller till och med galopp. Jo jag kunde inte låta bli idag. Jag måste komma tillbaka till min älskagaloppkänlsa.
 
Vi red på åkern tills han var pustig och frustig. Skrittade mest och travade en hel del på långsidorna. Och sen tog vi en galopp då, en kort men kul! Kul är huvudsaken. Efter det var det kört att trava, så fort jag smackade så tog han ett galoppsprång istället för trav. Vi gick från åkern och red bort till Kyrkan och vände. Tog galopp från Annika till mitten på raksträckan för då kom det en bil! Man kan inte fatta att Winston är samma häst som för 3 år sedan. I galoppen alltså, den är så stark. Idag var det bara härligt stark. Hemåt gick han snällt och travade när jag bad honom. Ingen galoppsatsning där inte. Jag behövde det här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0